Jove Companyia

Jove Companyia de l’Escola de Dansa del Centre de Lectura de Reus.

L’Escola de Dansa del Centre de Lectura al gener de l’any 2000 posava fil a l’agulla a l’hora de materialitzar la creació d’una Jove Companyia de Dansa de Reus, una iniciativa que té com a finalitat promoure la dansa i fomentar la seva pràctica en totes les seves modalitats, així com impulsar la creació d’un moviment artístic al voltant d’aquest art. Un any més tard, el diumenge 25 de març, el Teatre Bartrina va ser l’escenari de la presentació de la Jove Companyia de Dansa del Centre de Lectura de Reus.

img2_pag_jc

Altres objectius principals de la Jove companyia de Dansa del Centre de Lectura de Reus seran: l’intercanvi amb altres formacions coreogràfiques i centres de dansa de Catalunya i fins i tot de l’estranger, per poder fomentar l’intercanvi, la llengua i les relacions; i la pràctica diària d’un treball, una disciplina i una estimació per poder després, si és el cas, la possibilitat d’ampliar estudis professionals a fora de la nostra ciutat. Durant aquests anys per la Jove companyia han passat més de 40 alumnes, molt d’ells/es han continuat els seus estudis de forma professional a Barcelona, Holanda, Bèlgica, Londres, Berlín, Madrid, Saragossa, etc…

img1_pag_jc

Cada any les coreografies que és preparant tenen la intenció de motivar i marcar nous reptes als coreògrafs com als ballarins.

img3_pag_jcLa creació de la Jove Companyia de Dansa del Centre de Lectura de Reus contribuirà al foment de les noves creacions dels coreògrafs catalans. Donarà sortida a les propostes dels mateixos professors de la companyia i a la vegada s’obrirà a les propostes d’altres coreògrafs amb l’objectiu d’enriquir els coneixements adquirits.

Hi ha coreografies com La Cripta, guanyadora de 2n premi de Dansa Clàssica al I Premi de dansa Jove Jujol de St Joan Despi i Rous , finalista al Premi de Dansa de Ribarroja(Valencia) i finalista en els Premis Ateneus de Catalunya. Amb participant en diferents accions com: la inauguració de II Congres Nacional de dietica i Nutrició a Barcelona.

Actuat en diferents teatres i localitats com: Reus Teatre Bartrina i Teatre Fortuny, Tarragona, Teatre Metropol, Barcelona, Palau de congressos i la sala Foyer del Liceu, ciutats com Vandellós, Hospitalet de l’Infant, Alcanar, entre altres

Direcció Teresa Aguadé i Juny Cases

Enllaç a la galeria de la Jove Companyia